משלוחים חינם בקנייה מעל ₪199

אירובי למטרות חיטוב - עד כמה זה יעיל?

אירובי למטרות חיטוב - עד כמה זה יעיל?



אירובי למטרות חיטוב זה נושא שאני רוצה לדבר עליו כבר הרבה מאוד זמן.

בעיניי אנשים מפספסים את המטרות האמיתיות של האירובי ומייחסים חשיבות רבה למשהו יחסית שולי.

 

אזרוק פצצה ואז אסביר-אירובי זו פעילות שתתרום הכי מעט לחיטוב וירידה במשקל.

יותר מדי אנשים תולים תקוות באירובי שיעשה קסמים,יחטב ויהפוך אותם לכל מה שחלמו.

אז לא.. זה לא עובד ככה,אירובי לא ״ישרוף לכם את השומנים״ ויעשה אתכם חתיכים ויפים.

אם תרוצו שלוש ארבע וחמש פעמים בשבוע לא אומר שתרדו במשקל.

 

חשוב להבין:

חיטוב = גרעון קלורי + אימוני התנגדות + צריכה מספקת של חלבון. 


מהיוצא מכך, ניתן להבין שיש כמה דברים שיקדמו אתכם לעבר המטרות שלכם של החיטוב טוב יותר מאירובי.

  1. בראש ובראשונה תזונה נכונה וגרעון קלורי
  2. אימוני התנגדות
  3. צריכת חלבון
  4. פעילות שאינה כוללת ספורט - כלומר, אם במהלך היום תדאגו להיות פעילים יותר, לרדת/לעלות במדרגות במקום במעלית,להחנות את האוטו מעט רחוק או לצאת להליכה כיפית במקום לנסוע ברכב חמש דקות-סביר להניח שפעולות אלה יוציאו ממכם במצטבר יותר קלוריות מאשר פעילות אירובית.
  5. אירובי - רק במקום האחרון הייתי ממקם את הפעילות האירובית ואסביר גם למה. 

נניח שיצאנו לריצה מטורפת של 40 דקות בקצב גבוה או שעשינו אימון חבל רצחני  או שחייה של שעה וחצי...

אז נכון, הגוף שרף 400/500 קלוריות אך מספיק שתאכלו משלוש פיצה או רול סושי והחזרתם את כל הקלוריות שהוצאתם בריצה.



פעילות אירובית כן חשובה כי היא עדיין שורפת קלוריות אך אין להיות תלותיים או לחשוב שזה מה שיחטב אותנו.


שלא תבינו לא נכון - אני מעודד פעילות אירובית. לצאת לריצות ולעשות פעילויות ספורטיביות מגוונות על בסיס קבוע יעניקו לנו שפע יתרונות לגוף, אם אתחיל לפרט אצטרך לרשום ספר אז ארשום כמה יתרונות בודדים שיש לפעילות האירובית:


  1. משפר את תפקוד הלב,מגדיל נפח פעימה ומגדיל את היכולת של הלב להזרים יותר דם(הלב זה שריר לכל דבר,והוא שריר די חשוב הייתי אומר)

  1. פעילות גופנית משחררת הורמונים שגורמים לתחושת אושר,שלווה ורוגע

  1. שיפור סיבולת שריר

  1. שיפור צפיפות העצם והקטנת הסיכוי לשברים ועוד אלף דברים.


אז כן, פעילות אירובית זה דברים מדהים כל עוד מבינים את היתרונות שלו ומה הוא מעניק לנו.


רוצים להתחטב? תשמרו על תזונה ותעשו אימוני התנגדות, תצרכו חלבון ותשתדלו להיות פעילים במהלך היום,

רוצים לעשות אירובי? זה עוד בונוס קטן...



*הכותב הינו מאמן כושר

השאר תגובה